روش هایی برای کاهش درد لگن

درد لگنی به دردی گفته می شود که در شکم و پایینتر از ناف احساس می شود. علت این درد ممکن است طیف گستردهای از عوارض و بیماری ها باشد.

راه های کاهش درد لگن
ورزش آرام و ملایم

اگرچه برخی ورزش ها باعث ایجاد ناراحتی می شوند، ولی در کل ورزش کردن برای بدن مفید است تا مضر.

کاهش وزن
فقط کاهش ۵/۲ تا ۵/۴ کیلوگرم از وزن اضافی بدن، باعث کاهش درد و ناراحتی شما به میزان قابل توجهی می شود.

استراحت کردن
از خم کردن مکرر ناحیه لگن و فشار مستقیم روی آن خودداری کنید. روی آن قسمت لگن که درد می کند نخوابید و از نشستن طولانی مدت خودداری کنید.

داروهای مسکن
استفاده از داروهای مسکن مثل استامینوفن، پروفن می تواند درد لگن را کاهش دهد.

استفاده از یخ و یا گرما
چند قطعه یخ را در داخل یک کیسه فریزر قرار دهید. سپس داخل یک حوله بپیچید و روی قسمتی از لگن که درد می کند، قرار دهید. همچنین گرم کردن قسمت دردناک لگن با استفاده از دوش آب گرم می تواند عضلات را برای انجام ورزش های کششی آماده کند که درد را کم می کنند. اگر درمان های خانگی فوق کمکی به کاهش درد لگن شما نکردند، نزد پزشک متخصص بروید.

آدرس مطب : 1

بیوگرافیبرنامه هفتگيكلينيك تخصصي پاموضوعات مطالبنوارعصب وعضلهاخباربيماريهاي مغز و اعصاببيماريهاي ارتوپدیطب سوزنيصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگر