توانبخشی پوکی استخوان

برا ی اطلاع از علل پوکی استخوان در قسمت آرشیو موضوعی به پوکی استخوان مراجعه نماییددر این بخش توانبخشی پوکی استخوان توضیح داده شده است.پوکی استخوان یا بیماری خاموش بیمار ی است که اگر به آن توجه نشود بتدریج اثرات ناخوشایند خود را بصورت پنهان بروز می دهد.تغذیه مناسبخوردن لبنیات کافی و ترکیبات سرشار از کلسیم و ویتامین Dاز اهم موارد پیشگیری و درمان پوکی استخوان است.ورزش درمانی بخصوص ورزشهای هوازی و پیاده روی بسیار موثراست.پیاده روی 4 بار در هفته و هر بار 30 دقیقه یا بیشتر از توصیه های موثر در پیشگیری و درمان پوکی استخوان است.ورزشهای پایداری ستون فقرات وورزشهای اصلاحی خمیدگی ستون فقرات بسیار با اهمیت است .

از عوارض پوکی استخوان خمیدگی یا قوز کردن ستون فقرات است که این عارضه را با ورزش درمانی مناسب می توان درمان کرد.ارتز مناسب برای در مان و پیشگیری از قوزکردن ستون فقرات توصیه می شود.ارتز wkoارتزی است که توسط خانم دکتر سینکی محقق برجسته طب فیزیکی و توانبخشی میوکلینیک آمریکا طراحی شده و مطالعات اثرا مفید آنرا نشان داده است. این ارتز باید حداقل 3 ساعت در روز باید پوشیده شود و بیمار ورزشهای خاص ستون فقرات را با این ارتز باید انجام دهد.ارتز بعدی ارتز مغناطیسی است که توسط اینجانب طراحی و ثبت اختراع شده است.این ارتز علاوه بر تاثیر بر اصلاح زاویه ستون فقرات قوام و استحکام ستون فقرات را از طریق مغناطیس بهبودی می دهد.

درد زانو در نوجوانان :
یکی از علل شایع زانو درد در نوجوانان بیماری اسگوت شلاتر (osgoothshlater) می باشد .در این بیماری محل چسبندگی عضله چهار سر ران که در زیر زانو می باشد دچار التهاب می گردد. علت مشخصی برای آن بیان نشده است ولی در نوجوانان فعال و ورزشکار شایع تر می باشد معمولا محل چسبندگی عضله چها ر سر ران در زیر زانو متورم و برجسته شد ه و دردناک است.در این بیماران توصیه می شود فعالیت راکاهش دهند .در صورت عدم پاسخ نیاز به گچ گرفتن زانو وجود دارد.استفاده از لیزر درمانی و فیزیوتراپی کمک کننده است.داروهای ضد التهاب غیر استروییدی نیز در درمان بیماری موثر است.

آدرس مطب : 1

نوارعصب وعضلهاخباربيماريهاي مغز و اعصاببيماريهاي ارتوپدیطب سوزنيصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگربیوگرافیبرنامه هفتگيكلينيك تخصصي پاموضوعات مطالب