گزگز پا و سندروم تارسال تانل

گزگز پا و سندروم تارسال تانل(tarsal tunnel syndrome ):

یکی از علل گزگز پا سندروم تارسال تانل tarsal tunnel syndrome است .در این بیماری گزگز یا ودرد پا بخصوص در قسمت داخلی پا در سمت انگشت شست پا بوجود می آید.البته در این سندروم درد در قسمت پاشنه و کل پا نیز می تواند ایجاد شود.

در این بیماری عصب تیبیال که از قسمت داخلی مچ پا عبور میکند تحت فشار قرار می گیرد.عصب تیبیال در قسمت مچ پا سه شاخه خواهد شد یک شاخه به قسمت انگشت اول رفته و حس قسمت داخلی پا را می دهد شاخه دوم به سمت انگشت کوچک پا رفته و حس قسمت بیرونی پا را می دهد و شاخه سوم به سمت پاشنه رفته و حس قسمت پاشنه را می دهد.

بسته به اینکه کدام شاخه تحت فشار قرار گیرد علائم بروز خواهد کرد.

علت تحت فشار قرار گرفتن عصب تیبیال عمدتا پیچ خوردگی مچ پا می باشد.بیماریهای زمینه ای دیگر مانند آرتریت روماتویید دیابت و...عامل مستعد کننده است.

درمان:تقویت عضلات اطراف مچ پا،لیزر درمانی ،فیزیوتراپی،اصلاح کفش و کفی تزریق در محل تونل تارسال و در صورت عدم پاسخ به درمانهای متعارف جراحی انجام خوهد شد.

آدرس مطب :
تلفن : -

سایتهای دیگربیوگرافیبرنامه هفتگيكلينيك تخصصي پاموضوعات مطالبنوارعصب وعضلهاخباربيماريهاي مغز و اعصاببيماريهاي ارتوپدیطب سوزنيصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربران