علل زانو درد

دردها به شکل حاد و مزمن طبقه بندی می شوند.بطور کلی دردحاد دردی است که کمتر از 12 هفته طول می کشد و درد مزمن دردی است که بیش از دو هفته طول کشیده است.

علل درد حاد در زانودرد چیست؟
عفونت زانو : آرتریت سپتیک زانو از لورژانسهای پزشکیست و در این حالت بیمار باید سریعا بستری و تحت درمان قرار گیرد.علائم عفونت زانو شامل قرمزی تورم زانو تب و دردناکی است.

نقرس : رسوب کریستالهای اسید اوریک در مفصل زانو باعث درد حاد در زانو خواهد شد .درمان آن کاهش اسید اوریک با کمک دارو است.

شکستگیهای اطراف زانو
صدمه به رباط و لیگامانها

صدمه به منیسک
دررفتگی زانویا کشکک
پارگی تاندون چهار سر ران که منجر به عدم تونایی در راست کردن زانوست.

علل درد مزمن در زانوچیست؟
آرتروز زانو آرتروز چيست؟
آرتریت و بیماریهای روماتیسمی
نقرس مزمن
عفونتهای مزمن مانند سل
کندرومالاسی یا نرمی کشکک زانو
صدمه منیسک

بورسیتها :بورس فضای بین تاندون و استخوان می باشد که این فضا در بیماریهای زانو ممکن است دچار التهاب شده و عامل درد باشد بورس در بالا و پایین جلو و عقب زان قرار دارد و در مجموع 11 بورس در ازراف زانو و جود دارد که التهاب انها موجب درد مزمن خواهد شد.

تومورهای اطراف زانو
مشکلات لگن
مشکلات دیسک کمر ی
فشار روی عصب سیاتیک توسط عضله پریفورمیس
آزگود اشلاتر:در نوجوانان فعال دیده می شود محل چسبندکی تاندون چهار سر ران که زیر زانو قرار دارد ملتهب می شود.

سندروم پرش کنندگان یا جهندگان یا jumper syndrome:در والیبالیستها پرندگان در ورزشهای دو دوانی مانند پرش طول و ارتفاع و...پارگی تاندون چهار سر ران ایجاد می شود.

سندروم ایلیو تیبیا iliotibial band tightness در واقع باندیست که در قسمت خارجی ران قرار داشتع و تا پایین زانو ادامه دارد کوتاهی آن موجب درد زانو می شود در دوندگان شایعتر است ولی از علل درد مزمن زانست که کمتر مورد توجه قرار می گیرد و بیمار بدلیل عدم توجه به درمان آن سالها از زرانو درد رنج می برد.

تاندونیت

چه بيماريهاي خارج از زانو باعث زانو درد مي شوند؟

علل درد قسمت بيروني زانو.

آدرس مطب : 1

بیوگرافیبرنامه هفتگيكلينيك تخصصي پاموضوعات مطالبنوارعصب وعضلهاخباربيماريهاي مغز و اعصاببيماريهاي ارتوپدیطب سوزنيصفحه اصلیسوالات پزشکیپیامهای کاربرانسایتهای دیگر