پلی کلینیک دکتر فروغ
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بيماريهای مغز و اعصاب
توانبخشی کودکان و بزرگسالان مبتلا به فلج مغزی CP

توانبخشی فلج مغزی امری ضروری برای کمک به کاهش عوارض و مشکلات ایجاد شده در کودک یا بزرگسال مبتلا به این عارضه مغزی است

درباره بیماری پارکینسون،بیماری پارکینسون چیست؟

پارکینسون، نوعی اختلال پیشرفته عصبی است که بر حرکت فرد تأثیر می گذارد. بیماری پارکینسون دومین اختلال عصبی شایع و اولین اختلال حرکتی شایع است.

تشخیص و درمان بیماری ALS ای ال اس

بیماری ای ال اس بیماری عصبی پیشرونده است و روی سلول های عصبی مغز و نخاع اثر دارد. وقتی عملکرد حرکات ارادی عضلات مختل شود برخی توانایی ها محدود می شود

درباره بیماری صرع چه می دانید؟

صرع یک اختلال سیستم عصبی مرکزی است که فعالیت مغز غیر طبیعی شده و باعث تشنج یا دوره هایی از رفتار های غیر عادی، احساسات و گاهی از دست دادن هوشیاری می ش

بیماری آلزایمر چگونه درمان می شود؟

بیماری آلزایمر یک اختلال عصبی پیشرونده است این بیماری شایع ترین علت زوال عقل است. کاهش مداوم در مهارت های تفکر، رفتار و اجتماعی که بر توانایی فرد برای

درمان عوارض پس از آسیب نخاعی با فیزیوتراپی

ضایعه نخاعی زمانی اتفاق می افتد که نخاع دچار مشکل شده باشد. این ضایعه ممکن است بر اثر شکستگی مهره ها، تصادفات و حوادث ورزشی که برای افراد رخ می دهد اتفاق بیفتد و آسیب های جبران ناپذیری بر عملکرد بدن فرد بگذارد.

ضایعه نخاعی چیست و انواع آن

ضایعه نخاعی زمانی که ضربه سختی به کمر واردمی شود. اتفاق می افتد اگر این آسیب باعث شکستگی مهره‌ ها شود، تکه‌ های استخوان بافت نخاع را سوراخ می کند

مفصل شارکو چیست و چگونه درمان می شود؟

پای شارکو می‌ تواند ناشی از بی‌ حسی کامل یا تقریباً کامل در یک یا هر دو پا یا مچ پا باشد. این وضعیت باعث می‌ شود استخوان‌ های پا ضعیف شوند و آن‌ ها را مستعد آسیب‌ هایی مانند شکستگی و در رفتگی کند.

درمان و توانبخشی بعد از سکته مغزی

سکته مغزی زمانی ایجاد میشود که ناحیه ای از مغز نتواند خون کافی دریافت کند. این وضعیت ممکن است به دلایل مختلف رخ دهد .

انواع فلج اطفال یا پولیومیلیت

پولیومیلیت یا فلج اطفال، بیماری عفونی بسیار مسری است که توسط سه نوع ویروس فلج اطفال ایجاد می‌شود. فلج اطفال یک ویروس است که سیستم عصبی را از بین میبرد

بررسی انواع فلج سی پی (CEREBRAL PALSY) در کودکان

انواع فلج مغزی براساس محدودیتهای حرکتی و اندام‌ های درگیر مشخص می‌ شود که در این نوشته می‌ خواهیم درباره انواع فلج مغزی صحبت کنیم.

بیوفیدبک

بیوفیدبک به بیماران کمک می کند تا آگاهی بیشتری از اعمال خودمختار بدن دست یابند و کنترل ارادی شان را بر آنها افزایش دهند .

علل افزايش سكته مغزي در جوانان

عده اي افزايش استرس در جوانان را مطرح كرده اند ولي مطالعات نشان مي دهد كه سكته مغزي رابطه اي با افزايش استرس ندارد .

فلج عصب صورت يا فلج بلز چيست؟

فلج عصب صورت يا فلج بلز بيماري شايعي است كه در اثر گرفتاري عصب صورت بوجود مي آيد.

سردرد ـ قسمت دوم

در بروز سر درد ، توجه به جنبه های روانی- اجتماعی مانند عوامل استرسزای جدید، حمایت محیط و ترسها و انتظارات بیمار ضروری است.

سردرد ـ قسمت اول

شایعترین علت سردرد سردرهای فشاری ناشی از استرسها اسپاسم عضلات گردن و موارد مشابه می باشد.این بیماری قابل درمان است و توجه به آن ضروری است .

آشنايي با بيماري و توانبخشي پاركينسون

پارکینسون یک بیماری مخرب اعصاب مرکزی است.بیماری نتیجه از بین رفتن یا ضعیف شدن و لطمه خوردن سلولهای عصبی در مغز میانی است .

سرگیجه چیست و چگونه درمان می شود؟

در صورت اثبات سرگيجه و افتراق آن با سبكي سر بيمار احساس چرخش محيط يا خودش را خواهد كرد كه اين نوع سرگيجه را سرگيجه حقيقي نام مي برند .

سندرم پای بیقرار چیست؟

اين سندروم با علائم بي قراري پاها در هنگام استراحت همراه است.علت اين سندروم مشخص نبوده ولي سابقه فاميلي در آن شايع است .

پاسخ های ساده به پرسشهای شما درباره سکته مغزی

میزان آسیب در اثر سکته به عواملی چون اندازه آسیب ، محل آسیب ، نوع سکته ، سن بیمار ، شرایط بدنی بیمار پیش از بروز بیماری ، نحوه و کیفیت درمان بستگی دارد