درمان زانوی پرانتزی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کفش و کفی طبی / ساخت کفش طبی سفارشی بزرگسالان با اسکن پا

ساخت کفش طبی سفارشی بزرگسالان با اسکن پا

کفش‌های طبی کفش‌هایی هستند که به طور خاص برای پشتیبانی یا اصلاح ساختار پا، مچ پا و کف پا طراحی شده‌اند و دارای ویژگی‌ها و کارکردهای پزشکی زیادی هستند که آنها را از کفش‌های معمولی روزمره جدا می‌کند. کفش‌های طبی کفش‌های خاصی هستند که پا و مچ پا را می‌پوشاند و به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که پا در آنها راحت‌تر بوده و برای افرادی که هنگام پیاده‌روی در ناحیه پا و ساق ‌پا احساس درد می‌کنند بسیار مناسب است.

آنچه در این مطلب میخوانید

هرچه مکانیک پای شما ناهنجارتر باشد، به احتمال بیشتری به کفش طبی احتیاج خواهید داشت. معمولاً کفش‌های طبی در اندازه‌ها و عرض‌های متفاتی ساخته می‌شوند که قادر باشند برای مشکلات پا و بیماری‌های مختلف پا از جمله میخچه و پینه و موارد دیگر جا داشته باشند.کفش ارتوپدی یا طبی، کفش‌هایی هستند که با داشتن کفی‌های مناسب، ساختار کف پای شما را در یک حالت ایده آل قرار می‌دهند. در بزرگسالان، انواع کفش طبی با مدل های مختلف انتخاب می شوند و مهم این است که راحتی با پوشیدن کفش های طبی برای افراد بزرگسال وجود دارد.

ویژگی های کفش طبی بزرگسالان

  1. دارای استحکام وسفت هستند.
  2. دارای کفی مناسب و بهترین زیره ی کفش طبی برای انتقال مناسب نیرو بین زمین و کف پا هستند که فشار وارد بر پاها مخصوصا کف پاها را کنترل کنند.
  3. مناسب بودن اندازه و انتخاب کفش طبی مناسب با فرم پا دارای اهمیت فراوانی است.
  4. باید قوس های کفه ی داخلی پا با قوس پای شما هماهنگ باشد. حمایت قوس، بالشتک کافی و کفی مناسب نه تنها حمایت کافی از کفش را تضمین می‌کند، بلکه می‌تواند هر ضربان دردناکی را که پاهای شما را در طول روز تحمل می‌کند، جذب کند
  5. درحالی که بسیار سفت و مستحکم هستند دارای جنس چرم و انعطاف پذیراند.
  6. کفش دارای پنجه ی گرد و فضای کافی برای حرکات انگشتان پا هستند . اتاق انگشتان پا از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ زیرا کفش های خیلی تنگ می توانند به مرور زمان باعث مشکلات مفصلی، سوزش و پینه شوند.
  7. پشتی کفش که در قسمت پاشنه ی پا قرار دارد بسیار مستحکم و سفت است.
  8. اندازه ی پاشنه به طور معمول باید بین 5/1 تا 4سانتیمتر است.
  9. دارای سطح داخلی یکنواخت است.
  10. کفی متحرک و قابل تعویض برای پیشگیری از عفونت های باکتریایی و قارچی را دارا است.
  11. دارای لایه های محافظ در گلو و زبانه ی کفش جهت پیشگیری از تاول و پینه است.
  12. قابلیت انطباق با انحناهای پا را دارد.
  13. تنفس پذبر بودن برای گردش هوا در کفش
  14. جنس رویی کفش از چرم طبیعی است تا هوا و سرما و گرما را در کفش کنترل کند.
  15. زبانه و یقه ی کفش دارای پد و بالشتک های نرم و مناسب است که پوست و مچ پا راحت و به دور از ناراحتی باشد
  16. ساختار مناسبی دارد. متخصصان نسبت به انتخاب کفش های ساخته شده با مواد بسیار نرم یا انعطاف‌پذیر هشدار می‌دهند؛ زیرا ساختار مناسب پا را در موقعیت مطلوب نگه می‌دارد.
ساخت کفش طبی سفارشی بزرگسالان با اسکن پا

انواع کفش طبی

کفش های با پاشنه قوی

در برخی موارد بیمار به طور مکرر زمین می خورد، در این موارد کفش هایی مناسب این فرد است که بتواند به افزایش تعادل او در مواقع راه رفتن کمک کند، این کفش ها غالباً از نوع سفارشی است که در صورت نیاز می توانید در کلینیک آن را سفارش دهید.

کفش های پهن

به دلیل تنگ و کوتاه بودن کفش هایی که همیشه افراد مخصوصاً زنان می پوشند، فشار زیادی روی انگشتان فرد وارد می شود که حتی می تواند باعث ایجاد پینه پا و تاول شود و این باعث ناراحتی و درد زیاد در فرد می‌شود. در این موارد کفش های پهن گزینه مناسبی خواهد بود.

زبانه ضربه گیر

در صورتی که بیمار دچار پینه شده باشد و می تواند از این نوع کفش ها که پد اضافه تر دارند استفاده کند. پد اضافه‌تر در زبانه کفش باعث کاهش میزان زیادی از فشار بر روی پا می شود.

کفش های قوس دار

کف پای صاف یا کف پایی که قوس کمی داشته باشد، می توان برای آن کفش های طبی قوس دار تهیه کرد. این کفش ها باعث کاهش درد و ناراحتی شده و همچنین باعث می شود فرد به ثبات لازم در پیاده روی یا دیگر فعالیت های حرکتی برسد.

 آدرس صفحه اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

کاندیدای مناسب کفش طبی

استفاده از کفش های طبی به افراد زیر توصیه میشود:

هزینه کفش طبی بزرگسالان

کفش و کفی طبی با تنوع بسیار زیادی در بازار وجود دارد. بدیهی است که هر چقدر کیفیت کفش طبی ارتوپدی بالاتر باشد، قیمت خرید آن نیز بالاتر می‌رود. کفی‌های طبی نیز به واسطه داشتن ساختارها و جنس‌های متفاوت، با قیمت‌های مختلفی در بازار وجود دارند.

شما می توانید برای تهیه انواع کفش ، کفی و صندل طبی ، از جمله صندل مخصوص خار پاشنه به کلینیک ارتوپدی فنی دکتر فروغ مراجعه نمایید یا از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ریحانه نظریه [ 1402-07-06 ]
سلام من در کرمان هستم میتونم سفارش بدم؟

داستانپور [ 1402-07-03 ]
آقای دکترقیمت وهزینه اسکن پا و این کفش های طبی رو چطور میشه فهمید ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آشنایی با عضلات پاآشنایی با عضلات پا

درد پاها می تواند ناشی از آسیب یا التهاب در عضلات پا باشد. در صورت آسیب دیدگی عضلات طب فیزیکی نقش مهمی در درمان و کاهش درد و بازیابی دامنه حرکتی دار ... ادامه مطلب

افتادگی ارگان های لگن ( مشکلات جنسی )افتادگی ارگان های لگن ( مشکلات جنسی )

برامدگی یا بیرون زدگی اعضای لگن مثل رحم , مثانه و رکتوم به داخل کانال واژن یا بیرون از واژن است.علل پرولاپس یا بیرون زدگی اعضای تناسلی چند عاملی هستند ... ادامه مطلب

کاربرد سوزن خشک یا درای نیدلینگ (dry needling) در طب فیزیکیکاربرد سوزن خشک یا درای نیدلینگ (dry needling) در طب فیزیکی

درای نیدلینگ یا سوزن خشک یکی از روش های درمانی است که در دهه های اخیر مورد توجه پزشکان و بیماران قرار گرفته و از آن استفاده می شود. این روش برای تسکین و درمان درد مورد توجه است. در روش سوزن خشک همان طور که از اسمش پیداست پزشک و متخصص سوزن های ظریف و کوچکی را وارد نقاط ماشه ای بدن بیمار می کند ... ادامه مطلب

تشخیص گیر افتادگی عصب با نوار عصب و عضله در کم کاری تیروئیدتشخیص گیر افتادگی عصب با نوار عصب و عضله در کم کاری تیروئید

غده تیروئید در جلوی گردن و اطراف نای قرار دارد، شکل این غده شبیه به پروانه است که بدن آن در وسط و بال های آن به اطراف گسترش یافته اند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465