درمان انحراف ستون فقرات
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کفش و کفی طبی / کفی طبی مخصوص خار پاشنه پنجه دار و بدون پنجه

کفی طبی مخصوص خار پاشنه پنجه دار و بدون پنجه

استفاده از کفی‌های‌ مناسب باعث می‌شود فشار به طور یکسان در کف پا پخش شود. از این کفی‌ها می‌توانید در طی روز استفاده کنید. آن‌ها در درمان خار پاشنه پا و کاهش درد موثر هستند. این کفی های طبی در دو نوع پنجه دار و بدون پنجه طراحی و تولید میشوند که نوع پنجه دار برای پوشش دادن کل کف پا و بدون پنجه برای کفش های ظریف طراحی شده است.

آنچه در این مطلب میخوانید

خارپاشنه چگونه ایجاد می شود؟

خار پاشنه زمانی اتفاق می‌افتد که رسوبات کلسیم در قسمت پایین استخوان پاشنه ایجاد می‌شود، فرایندی که معمولا طی چند ماه رخ می‌دهد. این بیماری اغلب به علت کشیدگی عضلات و رباط ‌های پا، کشش پلانتار فاسیا، و تکرار پاره شدن غشای پاشنه استخوانی اتفاق می‌افتد.
افرادی که به خار پاشنه دچار هستند در ناحیه زیر پای خود، مخصوصا در زیر قسمت جلویی پاشنه احساس درد و سوزش کف پا دارند. این افراد اغلب درد پاشنه پا دارند. درد خار پاشنه از ناحیه پاشنه پا شروع شده و به سمت ناحیه کمان پا می‌رود.

بیشتر بخوانید: تشخیص و درمان گودی کف پا

دو نوع خار پاشنه وجود دارد: خار پاشنه قدامی که ناشی از استرس مداوم روی انتهای پاشنه است و بین پاشنه پا و قوس کف پا رشد می‌کند. و یک خار پاشنه‌ ی خلفی، که در نتیجه ‌ی آسیب ‌های مکرر به پشت پاشنه است، جایی که تاندون آشیل متصل می‌ شود.
اگر به نوع خلفی دچار شوید با چشم قابل دیدن است و در زمان لمس کردن هم به خوبی احساس می شود اما تشخیص نوع قدامی کمی سخت تر است زیرا قابل دیدن نیست و درد حاصل از آن ممکن است با درد فاشیای پلانتار اشتباه گرفته شود. به طور کلی اگر تشخیص این عارضه مشکل دارید عکس برداری رادیولوژی گزینه مناسبی می باشد.
خار پاشنه به طور ناگهانی پس از یک تمرین یا رویداد ورزشی ظاهر نمی‌شود، بلکه فشار مکرر ناشی از راه رفتن، دویدن یا پریدن روی سطوح سخت باعث بروز آن می‌شود. به همین دلیل، در بین ورزشکارانی که فعالیت زیاد دارند رایج است. پوشیدن کفش‌های نامناسب یا کهنه هم در ایجاد این زائده استخوانی نقش دارد.

کفی طبی خار پاشنه

تاثیر کفی طبی در درمان خار پاشنه

کفی‌های طبی ساخته شده برای هر بیمار با خنثی کردن چرخش مچ پا به داخل (پرونیشن) به کاهش درد و درمان خار پاشنه پا کمک می‌کند و از فشار بیش از حد در پاشنه و لیگامان کف پایی جلوگیری می‌کند. به علاوه در طراحی این کفی‌ها کم شدن وزن تحمیلی روی پاشنه نیز در نظر گرفته می‌شود. در قسمت پاشنه کفی طبی سفارشی حفره‌ای برای قرار گرفتن خار پاشنه تعبیه می‌شود تا به این ترتیب شدت برخورد پا با زمین کاهش یابد. اثر این نوع کفی‌ طبی کاهش یا حتی از بین رفتن درد ناشی از خار پاشنه است. کفی های طبی سفارشی که با استفاده از اسکن فشاری کف پا و یا اسکن سه بعدی در کلینیک های ارتوپدی فنی برای بیماران طراحی و ساخته می شود، بهترین نتیجه را دارند.
با کفی‌های طبی‌ که چرخش بیش از اندازه مچ پا به داخل (پرونیشن) را اصلاح می‌کند و قوس کف پا را گسترش می‌دهد، می توان به درمان درد پاشنه پا اقدام کرد. این کفی‌ها باید آن‌قدر سخت و محکم باشند تا از لیگامان کف پا در مقابل کشش غیرضروری محافظت کنند و قوس کف پا را به شیوه‌ای دینامیک بالا نگه دارند. استفاده از این کفی‌ها بهبودی را پس از حداکثر ۲ تا ۳ ماهه برای بیمار به ارمغان می‌آورد.

بهترین کفی طبی برای خار پاشنه

بهترین کفی طبی برای خار پاشنه و پلانتار فاسیا دارای یک لایه از فوم در قسمت فوقانی قوس کف پا تا باعث راحتی بیشتر شود و همچنین باید برجسته باشد تا میزان جذب ضربه افزایش پیدا کند.

نحوه استفاده از کفی خار پاشنه

کفی خار پاشنه بهتر است توسط پزشک متخصص و با توجه به شرایط بیمار ساخته شود. طرز استفاده از کفی خار پاشنه بسیار ساده و معمولی می‌باشد. برای این امر کافی است کفی های خارپاشنه را تهیه کرده و در کف کفش خود قرار دهید.

 آدرس صفحه اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

فرق کفی طبی آماده و کفی سفارشی برای خار پاشنه چیست؟

استفاده از کفی مناسب می‌تواند در حل مشکلات مرتبط با خار پاشنه، ناشی از عواملی مانند قوس کف پا نامناسب یا استفاده از کفش‌های نامناسب، مطمئناً مفید باشد و به بهبود درد پاشنه کمک کند و در نهایت خار پاشنه را از بین ببرد. با این حال، برای تهیه بهترین نوع کفی طبی، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.
همانطور که ذکر شد، دو نوع کفی طبی وجود دارد: کفی طبی آماده و کفی طبی سفارشی. کفی طبی آماده، کفی است که به طور عمومی در فروشگاه‌های پوشاک و مغازه‌های مربوط به پاپوش وجود دارد و برای مشکلات رایج پا به کار می‌رود. اما برای موارد خاص و شرایط بیماری‌های مشخص، کفی طبی سفارشی توصیه می‌شود. این نوع کفی بر اساس نیازهای شما ساخته می‌شود و معمولاً توسط پزشک ، متخصص طب فیزیکی یا جراح ارتوپد و پس از انجام معاینات کامل پا، مچ پا و کف پا تجویز می‌‌شود. این نوع کفی با توجه به نیازهای خاص شما و شرایط کف پا و حالت بدن شما در هنگام راه رفتن طراحی و ساخته می‌شود و با ساختار پای شما مطابقت دارد.

قیمت خرید کفی طبی خار پاشنه

انتخاب بهترین و مناسب ‌ترین کفی طبی کفش، به نوع پا و نیاز شما به آن بستگی دارد. کفی‌های طبی متناسب با هر نوع پا و هرگونه استفاده در بازار موجود هستند و کاملاً منطقی است که قیمت این محصولات طبی پای صاف، پای پرانتزی، خار پاشنه و کفی‌های معمولی با هم متفاوت باشند.

ایا کفش طبی برای درمان پای صاف کودکان مفید است. برای آگاهی از این سوال کلیک کنید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علائم خار پاشنه پا چیست؟علائم خار پاشنه پا چیست؟

خار پاشنه در واقع یک زائده‌ ی استخوانی است که در زیر استخوان پاشنه‌ ی پا شکل می‌ گیرد. کف پا یک نوار ضخیم از بافت نرم به نام فاسیت‌ پلانتار وجود دارد ... ادامه مطلب

کمردرد و کار با کامپیوتر چه ارتباطی با هم دارند؟کمردرد و کار با کامپیوتر چه ارتباطی با هم دارند؟

کمردرد به عنوان دردی تعریف می شود که با یک آسیب خاص شناخته شده و قابل تشخیص مانند عفونت، تومور، پوکی استخوان، شکستگی، تغییر شکل ساختاری، اختلال التهابی، سندرم رادیکولار یا سندرم دم اسبی مربوط نمی شود. ... ادامه مطلب

گرفتگی عضلات پا چه علائمی داردگرفتگی عضلات پا چه علائمی دارد

اسپاسم عضلانی زمانی ایجاد می‌ شود که یکی از این عضلات منقبض شده اما آزاد نشود.برای درمان اسپاسم عضلانی ابتدا باید مشخص شود که علت بروز اسپاسم چیست . ... ادامه مطلب

چرخش مچ پا به خارج یا پرونیشن چه علتی دارد؟چرخش مچ پا به خارج یا پرونیشن چه علتی دارد؟

پرونیشن زمانی اتفاق می‌ افتد که راه رفتن شما (طرز راه رفتن یا دویدن) در نهایت باعث می‌ شود که قوس‌ های پا بیش از حد معمول صاف شوند. که بر عضلات، تاندون ها و رباط هایی که از قوس کف پاهای شما حمایت می کنند، فشار وارد می کند. پرونیشن خطر آسیب دیدن پا و ساق را افزایش می دهد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465