درمان زانوی پرانتزی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ستون فقرات / فواید و اثرات بریس میلواکی در درمان اسکولیوز

فواید و اثرات بریس میلواکی در درمان اسکولیوز

انحراف ستون فقرات یا اسکولیوز نوع عارضه استخوانی است که این بخش از بدن را نسبت به خط عمود و مستقیم منحرف می‌کند. این در حالی است که ستون فقرات طبیعی و سالم به صورت یک خط راست و مستقیم قرار دارد. در این عارضه استخوانی ستون فقرات حالت C یا S شکل به خود می گیرد. اسکولیوز در درجات خفیف، مشکلی برای فعالیت روزمره فرد ایجاد نمی کند؛ اما در موارد شدید حتی نفس کشیدن نیز برای فرد مشکل می شود. بهتر است که این انحنای ستون فقرات زمانی تحت درمان قرار بگیرد که بدن هنوز در حال رشد است و در مقابل شیوه‌های درمانی مانند بریس واکنش نشان‌ می‌دهد.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع مختلفی از بریس‌ها برای درمان اسکولیوز وجود دارد به طوری که پزشک بر اساس نوع، محل و درجه انحنای کمر فرد یکی از آنها را تجویز‌می‌کند. بریس میلواکی یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزات در ارتوپدی است و وسیله‌ای است که برای درمان بیماری اسکولیوز به کار می‌رود. این وسیله به منظور پیشگیری از پیشرفت انحناهای غیر طبیعی در ستون فقرات و اسکولیوز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بریس بخش‌های مختلفی از قبیل کمربند پلی اتیلن، میله‌های عمودی و صاف، یقه مقاوم با قابلیت ثابت نگهداشتن چانه و گردن دارد و دارای سه میله با ارتفاع قابل تنظیم است. استفاده از این وسیله برای کودکان مبتلا به اسکولیوز می‌تواند احتمال ایجاد آسیب‌های جدی‌تر در سنین بالا را کاهش دهد. البته این موضوع به درجه انحراف ستون فقرات نیز بستگی دارد. هرچه انحراف در کودکی بیشتر باشد، استفاده از بریس اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

بریس میلواکی چیست؟

بریس میلواکی یک ارتز فعال در ناحیه کمر است که در اصلاح و درمان انحرافات ستون فقرات نقش مؤثری ایفا می‌کند. این بریس به صورت ویژه در درمان مشکلاتی مانند اسکولیوز یا کج‌پشتی در کودکان و نوجوانان پیش از رسیدن به بلوغ استخوانی کاربرد دارد. بریس‌های میلواکی به صورت کامل نیم‌تنه فرد یعنی از قسمت لگن تا پایه جمجمه را پوشش می‌دهند. این نوع بریس‌ معمولاً مطابق با میزان انحراف و شرایط بیمار به صورت سفارشی و شخصی سازی ساخته می‌شوند؛ ولی در برخی شرایط، قابل ساخت با استفاده از قطعات پیش‌ساخته نیز هستند. این بریس دارای یک حلقه در قسمت گردن، یک قالب برای گلو و دو پد برای جلوگیری از فشار زیاد به گردن است. همچنین در قسمت کمربند لگن از پلاستیک و در قسمت پایه‌ها از آلومینیوم استفاده می‌شود. پدهای قسمت قفسه سینه چرمی و میله‌های جلو و پشت نیز فلزی هستند.

مزایای بریس میلواکی

هدف استفاده از این روش در این است که بدن راست نگه داشته باشد و از پیشرفت های شدید منحنی جلوگیری شود، این در حالی است که بیمار در زمان رشد است و می تواند روند رشد استخوان ها را تغییر داد.
اهداف مدیریت محافظه کار اسکولیوز عبارتند از:

موارد استفاده از بریس میلواکی

انواع بریس میلواکی

این دستگاه در چندین نوع مختلف طراحی شده‌است، هرکدام برای نیازها و شرایط خاص مربوط به فرد است. این انواع شامل:

  1. بریس کاملاً سفت: این بریس معمولاً برای افرادی که نیاز به حمایت کامل از قسمت‌های بالایی تا پایینی ستون فقرات دارند، مناسب است.
  2. بریس نیمه سفت: این نوع بریس نسبت به کاملاً سفت انعطاف‌پذیرتر است و برای افرادی که به یک حداقل حمایت نیاز دارند است.
  3. بریس کمربند: این نوع بریس برای اصلاح انحرافات کمر و ارتقای استقامت کمر و پشتیبانی از ناحیه لومبار ستون فقرات مناسب است.
  4. بریس جلو زنده: این نوع بریس برای اصلاح انحرافات بزرگ ستون فقرات استفاده می‌شود.
  5. بریس برای کودکان: این نوع بریس به طور خاص برای کودکان و نوجوانان طراحی شده‌است تا به رشد آنها کمک کند.
  6. درهرصورت، نوع بریس مورد نظر مناسب باید توسط پزشک معالج بر اساس وضعیت و نیازهای خاص فرد تعیین شود. همچنین تنظیم، استفاده و مراقبت منظم از بریس نیز نقش مهمی در اثربخشی این وسیله دارد.

عملکرد بریس میلواکی در رفع اسکولیوز

این نوع بریس با اعمال فشار بر ناحیه ستون فقرات موجب جلوگیری کامل یا کاهش رشد استخوان‌ها در مسیر انحرافی شده و مهم‌تر از آن به رشد جبرانی استخوان‌ها در مسیر صحیح کمک می‌کند. در واقع در صورتی که پزشک استفاده از بریس را تجویز کند، استفاده‌ی صحیح از آن در درمان اختلالات ستون فقرات نقش مؤثری خواهد داشت تا جایی که از نیاز به جراحی‌های بازسازی‌کننده هم پیشگیری می‌کند. این نوع از بریس به دلیل پوشش کامل گردن تا لگن و استفاده از حلقه فلزی صاف و مستحکم در قسمت دور گردن بیمار، از بروز انحراف بیشتر در ستون فقرات ممانعت به عمل می‌آورد. با توجه به آغاز انحرافات ستون فقرات در سن کودکی و ادامه و توقف آن در سن بلوغ، جلوگیری از افزایش میزان انحراف تا این زمان اهمیت زیادی دارد.

فواید و اثرات بریس میلواکی در درمان اسکولیوز

نحوه استفاده از بریس میلواکی

مدت زمان استفاده از بریس میلواکی

تا زمانی که تیم درمانی تصمیم ‌بگیرد که بیمار باید از بریس میلواکی استفاده کند، وی باید به مدت ۲۳ ساعت در شبانه‌ روز آن را بپوشد. پس از آنکه تشخیص داده شد که فرد به بلوغ اسکلتی رسیده، او می‌تواند فقط شب‌ها از بریس استفاده ‌کند. پس از کنترل شدن پیشرفت انحنا و رسیدن فرد به بلوغ اسکلتی، استفاده از بریس میلواکی کنار گذاشته می شود.

تفاوت بریس میلواکی و بریس بوستون

بریس بوستون و بریس میلواکی هر دو در اصلاح انحراف اسکولیوز مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ اما این دو تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند که اولین تفاوت بریس بوستون با بریس میلواکی این است که بریس میلواکی قسمت گردنی نیز دارد و برای انحرافاتی که گردن را درگیر کرده‌اند و گردن رو به جلو است، کاربرد دارد در حالی که بریس بوستون قسمت گردنی ندارد و نمی‌تواند انحرافات گردن را پوشش دهد.
دومین تفاوت این دو بریس با هم این است که قسمتی از بریس میلواکی از آهن و فلز ساخته می‌شود؛ ولی در ساخت بریس بوستون هیچ فلزی به کار نمی‌رود.

 آدرس اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

معایب بریس میلواکی

بریس میلواکی یک وسیله پزشکی مؤثر برای اصلاح انحرافات ستون فقرات است؛ اما همچنین دارای برخی معایب است که باید در نظر گرفته شوند. برخی از این معایب عبارت هستند از:

  1. محدودیت در حرکت: استفاده از بریس مورد نظر می‌تواند منجر به محدودیت در حرکت شود.
  2. راحتی نامناسب: این دستگاه بزرگ است و در برخی مواقع برای فرد راحت نیست.
  3. نیاز به تنظیم و نظارت: نیازمند تنظیم منظم است و نیاز به نظارت متخصص ارتوپدی دارد.
  4. پوشیدن مداوم: استفاده از آن نیازمند پوشیدن است و ممکن است برخی افراد را مزاحمت کند.
  5. تأثیرات روحی: برخی افراد ممکن است احساس راحتی نکنند و به اثرات روحی منفی منجر شود.
  6. تأثیر بر ارتجاع استخوان: استفاده طولانی‌مدت ممکن است بر ارتجاع استخوان تأثیر بگذارد.

خرید بریس میلواکی

شما میتوانید برای خرید بریس میلواکی و درمان اسکولیوز به ارتوپدی مراجعه کنید و این بریس را با بهترین کیفیت و کارایی سفارش دهید. تمامی فرآیند ساخت توسط کارشناس ارتز و پروتز انجام میشود.

قیمت بریس میلواکی

قیمت بریس میلواکی مانند سایر تجهیزات ارتوپدی تنوع زیادی دارد و بر اساس فاکتورهای مختلف نرخ آن تعیین می‌شود. قیمت بریس میلواکی با توجه به اندازه آن، جنس به کار رفته در تولید قطعات مختلف از قبیل میله‌ها و کمربند و بخش یقه و برند تولیدکننده آن تعیین می‌شود.

شما می توانید برای تهیه انواع کمربند طبی ، به مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر فروغ ، مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان این مرکز، از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و پیام به شماره واتس آپ 09396984430 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انواع پروتز های پای مصنوعیانواع پروتز های پای مصنوعی

پا‌های مصنوعی که از آن به‌عنوان پروتز‌های پا یاد می‌ شود، از جمله راهکار‌های بسیار مؤثر در زمینه بهبود شرایط حرکتی بیماران است. فناوری تولید پروتز‌های پا آن‌ قدر پیشرفت داشته که در بیشتر مواقع شما متوجه وجود یک پای مصنوعی در بیمار نخواهید شد. ... ادامه مطلب

پیشگیری از واریسپیشگیری از واریس

عروق واریسی به عروقی گفته می‌ شود که بزرگ هستند و به رنگ آبی روی سطح پوست دیده می‌ شوند این عروق معمولا حالت پیچ خورده دارند و زیر سطح پوست به صورت برجسته هستند به نحوی که قابل لمس هستند و باعث بروز درد و ناراحتی می‌ شوند. این وضعیت به ندرت قبل از سن ۲۵ سالگی دیده به‌ وجود می آیند ... ادامه مطلب

داروی ضد التهاب غیر استروئیدی برای تسکین درد و التهابداروی ضد التهاب غیر استروئیدی برای تسکین درد و التهاب

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی از طریق آنزیم سیکلواکسیژناز باعث کاهش درد و التهاب می شوند. در این بخش به معرفی داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و تفاوت داروهای ضد التهاب استروئیدی و غیر استروئیدی پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

علت و علائم زانوی پرانتزی چیست و چگونه درمان میشود؟علت و علائم زانوی پرانتزی چیست و چگونه درمان میشود؟

پای پرانتزی به وضعیتی اطلاق می‌شود که در آن پاهای فرد خمیده به نظر می‌ رسد (به سمت بیرون خم می‌شود)، حتی زمانی که مچ پا کنار هم باشند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465