پلی کلینیک دکتر فروغ
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کفش و کفی طبی / مزایای کفش طبی برای جبران کجی پا و غلط راه رفتن

مزایای کفش طبی برای جبران کجی پا و غلط راه رفتن

نمی توان از نقش مهمی که کفش‌های مناسب در حفظ تحرک و نداشتن درد در ناحیه پاها دارند چشم پوشی کرد. با این حال، پوشیدن کفش مناسب گاهی اوقات برای افرادی که از وجود ناهنجاری مانند کجی پا رنج می برند به عنوان درمان عمل می کند. این نوع کفش‌ها دارای طراحی‌های خاصی هستند و به افراد کمک می‌کند تا فشار و وزن بدن را به‌ صورت یکنواخت روی پا توزیع کنند. همچنین باعث می‌شوند تا درد و ناراحتی افراد کاهش یابد و بهتر و راحت ‌تر حرکت کنند.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای کفش طبی برای جبران کجی پا و غلط راه رفتن

در بسیاری از موارد افرادی که در پا دچار عارضه هستند با پوشیدن کفش طبی می‌توانند به ‌راحتی بیماری خود را درمان کنند. برای درمان و اصلاح مشکلات لگن، کجی پا و غلط راه رفتن و حتی درد کمر باید اقدام به موقع کرد. پوشیدن کفش طبی یکی از بهترین روش‌های درمان تمام مشکلاتی است که اشاره کردیم. در ادامه برخی از مزایا و منافع پوشیدن کفش طبی برای جبران کجی پا و غلط راه رفتن را عنوان می‌کنیم:

شما می توانید برای امکان مشاوره رایگان در مورد کفش طبی ، صافی کف پا ، انواع ارتز و پروتز ، قوز کمر ، زانو بند طبی ، کمر بند طبی ، پای پرانتزی ، خارپاشنه ، هالوکس ولگوس و ... ، علاوه بر مراجعه حضوری به کلینیک دکتر فروغ، به صورت غیر حضوری از طریق تماس با شماره تلفن 02166576424 و شماره واتس آپ ٠٩٣٩٦٩٨٤٤٣٠ اقدام فرمایید.

علل کجی پا و راه رفتن اشتباه

برخی از مواردی دیگر که منجر به اختلال در الگوی صحیح راه رفتن و کجی پا می شوند به شرح زیر است:

ویژگی های کفش طبی مخصوص کجی پا

انعطاف پذیری

انعطاف پذیری در کفش‌ های طبی شوک و نیرو وزنی وارد شده از حرکت افراد را جذب نموده تا فشار کمتری به پاها وارد شود.

پاشنه مناسب

از مهمترین اجزاء یک کفش، بخش پاشنه کفش می باشد. که باید نرم و مستحکم باشد تا به تثبیت بهتر پاها حفظ بهتر تعادل هنگام راه رفتن کمک ‌کند و اندازه مناسب پاشنه برای کفش طبی زنانه بین 2.5 تا 5 سانتیمتر باشد.

قسمت پهن پنجه پا

کفش طبی می‌ بایست دارای ابعاد مناسب بوده و فضای کافی را برای انگشتان پا داشته باشد که بتواند نقش انگشتان پا در حرکت را حفظ نموده و آسیب کمی را به انگشتان وارد نماید.

مزایای کفش طبی برای جبران کجی پا

محکم بودن کف کفش

همچنین محکم بودن کف کفش به پشتیبانی پا و قرارگیری صحیح آن روی زمین کمک می‌کند. وافراد به کمک کفش و کفی طبی می توانند به مرور زمان، مشکل کجی پای خود را درمان کنند.

پشتیبانی قوس کف پا

وجود قوس کفش باعث می‌شود منحنی طبیعی کف پا حفظ شود و در هنگام راه رفتن فشار به صورت مستقیم در کل کف پا پخش شود.

عرض متنوع

با توجه به وجود کفش های طبی متناسب با هر سایز هیچ گاه نگران تنگ بودن کفش خود نباشید.

فضای داخلی محافظ

ساختار فضای داخلی کفش های طبی به این صورت است که پاهای شما را از ضربه و فشار در امان نگه می دارد و فضای داخلی نرم و راحتی دارد.

حمایت از ستون فقرات

کسانی که پاهای کجی دارند، در قسمت ستوان فقرات خود نیز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند. کفش های مخصوص این عارضه، از ستون فقرات به خوبی پشتیبانی می کند.

نحوه ساخت کفش طبی مخصوص کجی پا

باید توجه داشت که فرآیند ساخت کفش های طبی پیچیده و حساس می باشد که به دقت و تخصص بالایی نیاز دارد. که باید توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود. در ادامه به توضیح مراحل ساخت کفش طبی مخصوص کجی پا می پردازیم:

  1. از اصلی ترین مراحل ساخت کفش های طبی اندازه گیری پای فرد می باشد. این اندازه گیری با یک اسکن از پای بیمار انجام می شود که با توجه به این تمام نیاز های بیمار و مشکلات او در طراحی و ساخت کفش در نظر گرفته می شود.
  2. سپس بعد از مراحل اندازه گیری یک قالب اولیه از کفش طبی ساخته می ‌شود تا بهتر بتوان نیازهای خاص پای فرد را در نظر گرفت.
  3. بعد از ساخت قالب اولیه، یک لست شبیه ‌سازی‌ شده از پای فرد ساخته می‌شود. این لست‌ها در واقع نسخه‌هایی از پاهای فرد هستند که بهترین پشتیبانی را برای پا ارائه می‌دهند.
  4. سپس با استفاده از این لست، یک کفش آزمایشی ساخته می‌شود.
  5. در صورت مناسب بودن کفش آزمایشی، کفش به مرحله ساخت نهایی می رود. در این مرحله، با توجه به نوع چرم و رنگ مورد نظر فرد، کفش‌ها ساخته می‌شوند.

آدرس اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

کفش طبی مخصوص کجی پا را از کجا تهیه کنیم؟

همانطور که گفتیم ساخت کفش های طبی نیازمند دقت و تخصص می باشد. و بهتر است برای ساخت آن به کلینیک ارتوپدی فنی مراجعه کنید. این مراکز با وجود دستگاه های اسکن پیشرفته کفشی کاملا متناسب با عارضه پای شما طراحی می کنند که به مرور زمان باعث درمان مشکل کجی پای شما و بهبود در راه رفتن می شود.

دوام کفش های طبی مخصوص پای کج چقدر است؟

کفش های طبی بخاطر نوع طراحی و استفاده از متریال با کیفیت مانند چرم مرغوب بسیار باکیفیت و با دوام هستند. همچنین دوام کفش های طبی نسبت به هر بیمار متفاوت است اما به طور کلی دوام آن به عواملی مانند ساختار پا، نوع فعالیت‌ها، نوع کفی طرز نگه داری از کفش بستگی دارد.

قیمت کفش طبی برای کجی پا

باید این نکته را در نظر داشته باشید که معمولاً هزینه ساخت کفش طبی بیشتر از سایر انواع کفش است. برای ساخت یک کفش طبی، نیاز به تخصص و دقت بالایی دارد زیرا این نوع کفش‌ها باید بر اساس نیازهای ویژه هر فرد طراحی شوند و این کار نیاز به تجربه و دانش فنی دارد.همچنین باید از مواد باکیفیت و فناوری‌های پیشرفته استفاده شود تا بتواند بهترین درمان و راحتی را برای فرد فراهم کند. این مواد و فناوری‌ها معمولاً هزینه‌های بالایی دارند که باعث افزایش قیمت کفش طبی می‌شود.


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علل کمر درد ناگهانی چیست و چگونه درمان می شود؟علل کمر درد ناگهانی چیست و چگونه درمان می شود؟

یکی از مشکلات شایعی که امروزه در افراد زیادی مشاهده می شود، کمردرد است که عوامل زیادی باعث ایجاد این مورد از آسیب های ستون فقرات آن می شود. ... ادامه مطلب

کفی طبی مخصوص خار پاشنه پنجه دار و بدون پنجهکفی طبی مخصوص خار پاشنه پنجه دار و بدون پنجه

استفاده از کفی های‌ مناسب باعث می شود فشار به طور یکسان در کف پا پخش شود. ... ادامه مطلب

چگونه به گردن درد مبتلا نشویم؟چگونه به گردن درد مبتلا نشویم؟

گردن درد از جمله درد هایی است که امروزه در بین مردم بسیار شایع شده و تعداد زیادی از مردم جهان همواره با آن دست و پنجه نرم می کنند. درد ناحیه گردن گاها ممکن است بسیار ناتوان کننده و آزار دهنده باشد و فرد را به ستوه آورد. گردن درد می تواند به علت بروز مشکلات و بیماری هایی از قبیل آرتروز گردن باشد ... ادامه مطلب

با کفی و کفش های طبی مخصوص جبران کوتاهی پا آشنا شویدبا کفی و کفش های طبی مخصوص جبران کوتاهی پا آشنا شوید

کوتاهی پا یا اختلاف طول پاها، وضعیتی است که در آن یک پا کوتاهتر از دیگری است. اگر اختلاف طول پاها بیشتر از ۵ میلی متر باشد، کوتاهی پا محسوب می شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465