پلی کلینیک دکتر فروغ
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کفش و کفی طبی / اثر کفش طبی کودکان در رفع ناهنجاریهای پا؛ انواع، مزایا، قیمت

اثر کفش طبی کودکان در رفع ناهنجاریهای پا؛ انواع، مزایا، قیمت

گاهی اوقات کودکان دچار ناهنجاریهایی در پا می شوند که یکی از راه های درمان این ناهنجاریها استفاده از کفش طبی می باشد. قطعا سلامتی فرزندمان از موارد بسیار مهم می باشد. با توجه به این که ساختار استخوان پای کودکان تا سن۷ یا ۸سالگی شکل می گیرد در صورت تشخیص ناهنجاری در پای کودک می توان با استفاده از کفش مناسب به بهبود آن کمک کرد و حتی از بروز مشکلات استخوانی در آینده جلوگیری کرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع ناهنجاریهای پای کودکان

پاجنبری

یکی از شایع ترین بیماری های مادرزادی پاچنبری می باشد که در این ناهنجاری پای کودک به سمت داخل منحرف و دارای حالت قوسی شکل است.

صافی کف پا

یکی دیگر از اختلالات شایع در کودکان، صافی کف پا می باشد. و به این صورت است که قوس طولی پا کاهش و یا ایجاد نشده و کناره‌های داخلی کف پا با زمین در تماس می‌باشند. کف پای صاف در بدو تولد در نوزادان بطور طبیعی وجود داشته و تا سن 5 سالگی با شکل گیری سختار طبیعی پای کودکان، قوس پا در آنان ایجاد می‌گردد.

متاتارسوس ادداکتوس

یک مشکل مادرزادی است که گاهی باعث خمیدگی قسمت جلو پا می شود.

کالکانئووالگوس

این اتفاق در نوزادان و معمولاً به دلیل حالت بدن در داخل رحم ایجاد می شود. که با هایپر دورسی فلکشن پا، دوری قوزک پا و افزایش پاشنه والگوس ایجاد می شود.

اتصال تارسال

اتصال تارسال صافی پای اسپاستیک پرونئال همراه با خشکی پای دردناک و اسپاسم عضلات جانبی ساق است که بعد از سن 9 سالگی ظاهر می شود.

پای پرانتزی

پای پرانتزی که با تنگی کپسول خلفی ایجاد می شود و معمولاً به علت رشد ضعیف قسمت داخلی صفحه اپی فیزیال است.

پنجه کبوتری

پنجه کبوتری به این حالت است که در زمان راه رفتن کودک، پا به سمت داخل منحرف می‌شود. انحراف پاها به سمت داخل در بین کودکان رایج و تا حدود 2 سالگی برطرف می‌گردد.

کاربردهای کفش طبی بچه گانه

اصلاح مشکلات پا

مهم ترین کاربرد استفاده از کفش های ظبی یرای کودکان اصلاح و مدیریت مشکلات و ناهنجاری های پا می باشد. که می توانند به بهبود راه رفتن کودک و کاهش درد و ناراحتی کمک کنند.

ایجاد حمایت و ثبات

از دیگر کاربرد کفش‌ های طبی می ‌توان به حمایت و ثبات بیشتر برای پا و مچ پا وهمچنین جلوگیری از آسیب‌ دیدگی اشاره کرد.

کمک به بهبودی

استفاده از کفش طبی پس از جراحی یا آسیب می‌ تواند به محافظت از ناحیه آسیب ‌دیده و کاهش فشار روی پا کمک کند.

سازگاری با نیازهای خاص

کفش های طبی را می توان برای کودکان مبتلا به بیماری هایی مانند فلج مغزی یا اسپینا بیفیدا سفارشی کرد تا حمایت و تحرک لازم را برای حرکت و بازی راحت این کودکان فراهم شود.

جلوگیری از مشکلات پا در آینده

کفش های طبی با اصلاح مشکلات پا و ارائه حمایت و هم ترازی مناسب، می توانند از بروز مشکلات پا در آینده جلوگیری کنند.

رفع ناهنجاریهای پای کودکان با کفش طبی

کفش طبی مناسب کودکان در سنین مختلف

در واقع کفش طبی کودکان باید نرم تر، پهن تر،سبک تر و محدود کننده تر باشد. هچمیم طراحی این کفش ها برای کودکان در سنین مختلف متفاوت است. در ادامه به بررسی ویژگی های کفش طبی کودکان در سنین مختلف می پردازیم.

انتخاب کفش طبی مناسب، برای نوزادانی که هنوز قادر به راه رفتن نمی باشند (۱۲ ماهه یا بعضی کودکان ۱۸ ماهه) مشکل نیست. برای این سن تنها یک کفش سبک مناسب خواهد بود و با توجه به این که کودک در این سن قادر به بهانه گیری نیست کفشی که برای آنها انتخاب شود آسیب چندانی به پای آنها نمی زند.

کفش طبی مناسب برای کودکانی که تازه راه افتاده اند (۲۱ تا ۳۶ ماه) داری ساق بلند بوده تا علاوه براینکه قوزک پاها را محکم گرفته درآوردن آنها برای کودک دشوار باشد. کفش انتخاب شده در این سن باید محکم باشد زیرا پای کودکان در این سن نرم بوده و استخوان قابلیت حالت پذیری دارد و در صورت محکم نبودن کفش مانع از برطرف شدن آسیب می شود.

مراحل ساخت کفش طبی برای کودکان

مراحل ساخت کفش طبی برای کودکان نسبت به مردان و زنان از حساسیت بیشتری برخوردار است و کمی متفاوت بوده. مراحل ساخت به شرح زیر است:

مراجعه به متخصص و اسکن پا

پس از مراجعه به کلینیک ارتوپدی معتبر، ابتدا کودک توسط متخصصین آن مجموعه معاینه خواهد شد و سپس پزشک ارتوپد، اقدام به اسکن کف پا خواهد کرد و به کمک تصاویر دقیق حاصله از اسکن، اندازه های به دست آمده از طول و عرض آن، کفش مورد نیاز طراحی و تولید خواهد شد.

بررسی اسکن و ساخت کفش طبق اطلاعات به دست آمده

پس از تفسیر اسکن کف پا توسط متخصص و با توجه به محل قوس و برآمدگی های کف پا، متخصص مربوطه اقدام به طراحی و بهینه سازی قالب کف پا خواهد کرد. در صورت درخواست شما علاوه بر توجه به فرم و وضعیت پا، زیبایی کفش نیز در نظر گرفته خواهد شد.

بررسی نهایی توسط پزشک

در نهایت قالب کف کفش و رویه آن با بهترین متریال تولید شده و آماده است تا کودک کفش را امتحان کند تا با توجه به تشخیص پزشک در صورت هر گونه مشکل به رفع آن بپردازند.

تحویل کفش آخرین مرحله از ساخت کفش نمی باشد و پزشک از شما می خواهد که کودکتان را به صورت مرتب به کلینیک بیاورید تا وضعیت پای کودک بررسی شود و در صورت نیاز و رشد پای او، کفش جدیدی طراحی شود.

برای خرید کفش طبی کودک به چه نکاتی دقت کنیم؟

  1. از چرم ساخته شده باشد.
  2. کفی خوبی داشته باشد که باعث لغزش پای کودک درون کفش نشود.
  3. پاشنه مناسبی داشته باشد تا بتواند یک گزینه مناسب برای صافی قسمت میانی پا باشد.

جنس کفشهای طبی کودکان چیست؟

کفش طبی کودکان، بایستی حتما از جنس چرم باشد، زیرا جنس چرم دارای انعطاف بیش از و توانایی تبادل تنفسی است. همچنین توجه داشته باشد که پوست گوزن نسبت به چرم گاوی نرم تر ، انعطاف پذیرتر و تطابق پذیرتر است ، اما استحکام و دوام آن را ندارد، براحتی سائیده شده و خراش برمیدارد و نگهداری آن نیز مشکل است.

 آدرس اينستاگرام دکتر بيژن فروغ

دوام کفش طبی بچه گانه

کفش طبی کودکان به دلیل استفاده از مواد با کیفیت و چرم مرغوب در ساخت آن بسیار با دوام بوده و اغلب فقط در صورت رشد پای کودک نیاز به ساخت مجدد است.

بهترین کفش طبی بچه گانه را از کجا بخریم؟

توصیه می کنیم برای تهیه ی این کفش ها به مراکز ارتوپدی معتبر مراجعه نمایید. با خرید کفش طبی کودکان از مراکز معتبر ارتوپدی، می توانید از کیفیت کفش خریداری شده اطمینان حاصل نمایید. در این مراکز با اسکن کف پای کودک شما و تشخیص دقیق مشکلات و ناهنجاری های پای کودک، یک کفش طبی اختصاصی متناسب با پای کودکتان طراحی و تولید می شود.

قیمت کفش طبی کودکان

قیمت کفش طبی کودکان با توجه به این که از مواد با کیفیت و طبیعی ساخته شده متغییر است و باید بدانید که کفش های ارتوپدی به دلیل ویژگی های خاص نسبت به کفش های عادی گران تر است.

مرکز پلی کلینیک تخصصی ارتوپدی فنی دکتر بیژن فروغ، با ارائه انواع کفش، صندل، کفی، و بریس‌های طبی، در خدمت مراجعینی می‌باشد؛ که به ناهنجاری‌ هایی از قبیل کف پای صاف ، خار پاشنه ، هالوکس ولگوس و ... مبتلا هستند.
شماره تماس : 66572220


آدرس مطب : تهران ، بزرگراه چمران ، ابتدای باقرخان غربی ، پلاک 89 قدیم ، 26 جدید ، طبقه همکف
تلفن : 66576424 - 021


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علل درد لگنعلل درد لگن

پیش از درمان درد لگن، باید علت درد لگن مشخص شود. متخصصین بر اساس آزمایشها و بررسی های رادیولوژی مثل عکس ساده، ام آر ای و اسکن استخوان علل درد لگن ... ادامه مطلب

بیماری پات یا سل ستون فقرات چیست و چه علائمی دارد؟بیماری پات یا سل ستون فقرات چیست و چه علائمی دارد؟

بیماری پات یا سل ستون فقرات، اصطلاحی است برای سل که به ستون فقرات سرایت کرده است. سل ستون مهره ای شایع ترین سل استخوان است و شایع ترین محل درگیری در ن ... ادامه مطلب

مهمترین علت و روشهای درمان درد سینه کف پامهمترین علت و روشهای درمان درد سینه کف پا

عوامل زیادی می تواند دلیل درد سینه پا باشد که با شناسایی علت درد سینه کف پا می توان از گسترش آن جلوگیری کرد. ... ادامه مطلب

اگر به درد ساق پا مبتلا هستید این مطلب را بخوانیداگر به درد ساق پا مبتلا هستید این مطلب را بخوانید

درد در هر قسمت از ساق پا یکی از علائم شایع تروما یا بیماری است. دلایل زیادی برای درد پا وجود دارد. علل آسیب زا شامل آسیب های ورزشی است. علل دیگر می تواند به رگ های خونی، اعصاب، ماهیچه ها، مفاصل، بافت های نرم یا استخوان ها مربوط باشد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465